I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, 11 January 2010

Kemalangan Yang Tidak Disangka-sangka: Semoga Cepat Sembuh Presiden Dan Bendahari CGC!!

Itulah kemalangan dan kecelakaan..

Itulah bala dan bencana..

Itulah cubaan dan dugaan..

Dan itulah kesusahan dan kepayahan..

Ia datang tanpa disangka-sangka dan disedari, baik waktunya, tempatnya dan bentuknya. Walau tidak dipinta, ia tetap akan datang. Tiada siapa yang akan tahu kecuali Sang Pencipta.

Innalillahi wa inna ilaihiraji'un, salam takziah diucapkan kepada Presiden CGC, saudara Muhammad Hanif bin Abu Siroh dan juga Bendahari Kehormat CGC, saudara Adi bin Nordin, yang terlibat dalam kemalangan jalan raya pagi tadi ketika dalam perjalanan ke kampus untuk mengambil Peperiksaan Akhir Semester.

Alhamdulillah, kedua-duanya selamat dan telah menerima rawatan yang sewajarnya. Motosikal yang dipakai juga tampaknya telah dibaiki. Hanif yang cedera di dagu telah menerima jahitan manakala Adi yang luka-luka dan terseliuh kaki telah pun menerima balutan.

Namun wajarlah kejadian ini direnung dan diambil pengajaran daripadanya.

Kalaulah kemalangan yang sebegitu pun tidak dapat kita elakkan, apatah lagi kematian yang pasti akan dihadapi oleh setiap makhluk yang bernyawa.

Persoalannya: Adakah kalau kita mati dalam waktu yang terdekat ini, agak-agaknya di mana tempat kita? Di nereka? Atau di syurga? Cukupkah amalan kita?

Selain harus difikirkan oleh saudara Hanif dan Adi, kita yang tidak terlibat dalam kemalangan tadi harus memikirkan juga.

Alhamdulillah, mungkin Allah masih memberi kita kesempatan untuk berusaha memperbaiki diri (terutama untuk Hanif dan Adi), yang mana bagi sesetengah orang sudah pun tidak memiliki peluang tersebut.

Doakan Hanif dan Adi cepat sembuh. Doakan dan usahakan juga supaya untuk kesempatan hidup yang masih ada ini, diisi dengan perkara-perkara yang sepatutnya.

Sesungguhnya mati itu dekat dengan kita, kita pun dekat dengan kematian.


p/s..insaf2..
    ..sepertinya ada sebuah konspirasi untuk menjatuhkan Presiden CGC dan Bendahari Kehormat CGC..wajar difikirkan juga tu....
    ..kalu org lain berusaha keras duk toreh dagu utk belah dagu,Anep dapat free2 plk,nasib2..ahaks..
    ..jimat duit CGC,tak payah susah2 buat AGM tergempar,wakaka..
    ..hati2 bwk motor,biar lambat asalkan selamat..

No comments:

Post a Comment