I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, 22 December 2009

Pasukan Futsal CGC: Dulu, Kini dan Selamanya

"Hoh, CGC ada team futsal ke??"
"Uik, biar betul CGC main futsal??"
"CGC?? Futsal?? Macm tak nyambung je..."
"Reti ke diorang (CGC) main futsal???"

"Ya ialah CGC punya team futsal. Gentlemen kan main futsal. Ingat kami tak reti main futsal ke, hah?? Kami bukan kaki bangku ok!!" balas CGC.

Ya, itulah realitinya. Kami dari CGC mempunyai pasukan futsal kami sendiri, yang terdiri dari ahli-ahli CGC Angkatan 2006, baik dari CGC Pusat atau CGC Cawangan. Sebahagian besar kami terdiri dari mahasiswa tajaan JPA . Malah pasukan futsal CGC ini telah pun ditubuhkan sebelum CGC itu sendiri dengan rasminya ditubuhkan sebagai sebuah NGO (haha..).

Maka alkisahnya, semasa kami berada pada Tahun Pertama (2006/2007), pasukan futsal pertama CGC dengan rasminya ditubuhkan, dengan memakai nama Atletico Cikuda dan menggunakan jersi merah.


Atletico Cikuda 
Berdiri dari kiri - Aji, John, Roy, Hazim, Haha
Duduk dari kiri - Fuad, Bos, Farid, Gapo, Syeikh
Kesinambungan Atletico Cikuda diteruskan untuk Tahun Ke-2 dan Tahun Ke-3, tetapi dengan memakai nama Cikuda d' Oranje. Sesuai dengan nama pasukan, jersi kami pada waktu itu juga berwarna oren. Dalam rangka untuk memantapkan Cikuda d' Oranje, pihak pengurusan melakukan sedikit rombakan kecil dalam pemilihan pemain untuk mewakili CGC (sorang je pun,hehe..), tapi sebahagian besar pemain masih kekal bersama CGC. Untuk musim 2007/2008, Reza dengan rasmi menyertai Pasukan CGC menggantikan Roy, dan untuk musim 2008/2009, Awang masuk menggantikan Aji.

Untuk musim 2009/2010 (Tahun ke-4), CGC masih lagi mengekalkan kewujudan Cikuda d' Oranje. Tapi untuk kali ini, kami menggunakan nama CGC FC. Jersi kami tetap sama, oren dan merah, dan pemain juga tetap sama. Boleh dikatakan CGC FC merupakan satu-satunya pasukan futsal anak Malaysia yang ada di UNPAD yang paling banyak tidak berlaku perubahan selama empat tahun ini dibandingkan dengan pasukan-pasukan lain.
Prestasi Pasukan Futsal CGC tidaklah terlalu hebat kalau dibandingkan dengan pasukan lain. Namun, kami tetap hadir untuk memberi cabaran kepada pasukan-pasukan yang ikut bertanding, baik dalam Liga Futsal KUBI dan Piala PKPMI, sesuai dengan misi kami yang tidaklah terlalu mengejar kemenangan dan bermain dengan santai. Tapi tidaklah bermakna kami bermain untuk kalah.
CGC ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pemain CGC yang masih setia bersama CGC FC dan yang pernah berkhidmat untuknya. Jasamu kepada CGC akan tetap dikenang. Terima kasih juga kepada penyokong-penyokong (kalau ada la,hehe..) yang sanggup datang menyokong kami. Walaupun kami hanyalah pasukan 'underdog', sokongan anda tetap bermakna buat kami.
Semoga CGC FC mampu hadir untuk memberi saingan kepada pasukan-pasukan lain. Doakan kejayaan CGC FC, semoga beroleh kejayaan di masa hadapan. InsyaAllah, kami akan lebih berusaha.
'PANTANG MUNDUR SEBELUM BERJUANG!!'
'MAJULAH FUTSAL UNTUK CGC'


 p/s..gambar2 byk yg xder sbb laptop farid yg dulu hilang,huhu..
        kalu anda perasan, pemain2 CGC dulu dan sekarang dh byk berubah..dulu slim,
        skrg dh byk byk yg tembam,ahaks..

No comments:

Post a Comment