I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, 12 June 2009

Pemurah VS Kedekut

bukan SEMUA pemurah bagus dan kedekut itu tak bagus. Bagi perempuan, ada masanya kedekut itu bagus dan pemurah itu tak bagus.

Kalau murah dengan senyuman dan sedekah, memanglah bagus. Kalau berkawan dengan orang macam ini, harus kita dapat tempias disebabkan kemurahan hati dan rezekinya.


Apapun, kategori pemurah tak bagus yang Kak Noremah maksudkan ialah suka sangat tayang apa yang tak sepatutnya ditayang.

Apa yang sepatutnya tidak menjadi tontonan, sekarang boleh dilihat di mana-mana dan seolah-olah menjadi pemandangan biasa.

Sebilangan orang menganggap perlu berfikiran terbuka berdepan perkara sebegini atau beranggapan ia hak individu. Namun, daripada satu sudut, perlu juga memikirkan hak diri sendiri dan masyarakat yang terpaksa melihat perkara yang tidak ingin dilihat.

Kalau tak percaya, pergi ke tempat awam dan anda boleh melihat pemandangan yang sepatutnya tidak dilihat di mana-mana.

Wanita moden spesies baru ini, membongkok sikit, nampak alur punggung. Angkat tangan sikit, ternampak perut dan kadangkala seluar dalam.

Itu belum lagi leher baju yang luas saujana mata memandang. Berdiri tegak macam tiang bendera pun, hissy tak sanggup nak cerita lebih lanjut. Agak-agak kalau kategori macam itu, pemurah ke murah?

Ada orang kata, jangan nilai pada luaran. Mana tahu hatinya baik? Baik hatilah tu bagi orang lihat tayangan percuma.

Dalam hal ini, wanita kedekut lebih bagus. Langsung tak bagi peluang lelaki tak berkaitan melihat apa yang tidak patut dilihat. Jaga maruah dan sudah tentu tak ada yang marah. Tak gitu?

Kak Noremah: Nilaikan pemurah dan kedekut daripada sudut berbeza.

3 comments:

  1. kate cgc, asyik buat artikel pasal pompuan je. anti perempuan eh?:p cian kat pompuan w/pun kebanyakan nye betul.

    cube buat artikel pasal keburukan lelaki plak. banyak tu.hehe

    komen ikhlas.

    ReplyDelete
  2. Ok yah tolong buat...hahaha.Dah nama pun belog laki...sembang pasal lagi nggak seru la yah oii

    ReplyDelete
  3. hehe..x nak la buat..nanti de org marah. saye bg komen suke2 ni pun dah ade org tegur..(T_T) don't get me wrong k kwn2 cgc.. saye pensupport blog cgc tau.hee.teruskan mengepost=)

    ReplyDelete